تلگرام بازار ورزش

بکام در MLS صاحب تیم شد

باشگاه‌داری دیوید بکام در لیگ حرفه‌ای امریکا – MLS – دیگر یک رویا نیست. سوپراستار سابق فوتبال با شرکایش قصد دارند استادیومی مجهز در میامی بسازند و از سال ۲۰۲۰ فوتبال و تجارت مرتبط با آن را در امریکا آغاز کنند

 

بازار ورزش: اولین بار در سال ۲۰۱۴ بود که صحبت از خرید یک تیم در میامی توسط دیوید بکام برای بازی در MLS مطرح شد اما موانع زیادی سر راه بود تا ۴ سال بعد این خبر رسما اعلام شود. هرچند در بیانیه MLS آمده که خبرهای تکمیلی شامل اسم تیم، لوگو، پرسنل و حضورش در MLS به زودی اعلام می‌شود.

 

حین اعلام این بیانیه، بکام و دستیارش تاکید کردند که «فقط ۶۰ روز پیش» طی یک صبحانه کاری پیشنهاد نهایی داده شد و فکر کردند همه چیز تمام شده است اما یک تاجر اهل میامی به نام ژرژ ماس وارد داستان شد و کاری کرد که پیشنهاد بکام قبول شده و کار تمام شود.

 

در رسانه‌های محلی میامی عنوان شده که تیم بکام حضور در مسابقات را از سال ۲۰۲۰ آغاز می‌کند و تا زمانی که استادیومش در سال ۲۰۲۱ حاضر شود، در یک ورزشگاه موقت میزبانی خواهد کرد. تا سال ۲۰۲۰ هم تکلیف لوگوی باشگاه، رنگ لباس و سایر مسائل با کمک خود هواداران روشن خواهد شد.

 

شهر میامی سال ۲۰۰۲ که باشگاه میامی فیوژن راه‌اندازی شد صاحب فوتبال شد اما این تیم در MLS بازی نمی‌کند. اما با تیم بکام حالا ایالت فلوریدا دو تیم در MLS خواهد داشت چون شهر اورلاندو هم یک تیم با نام اورلاندو سیتی در لیگ فوتبال امریکا دارد.

 

بکام در این مراسم که با حضور کارلوس خیمنز، شهردار بخش میامی دِید، یکی از محله‌های میامی برگزار شد گفت:«ماموریت ما برای داشتن یک تیم MLS در میامی بود حالا انجام شده و ما عمیقا خوشحال، هیجان‌انگیز و قدردان هستیم. تعهد ما نسبت به هواداران‌مان در میامی و سراسر جهان بسیار ساده است: تیم شما همیشه خواهد جنگید تا شما به آن افتخار کنید. استادیوم ما محلی خواهد بود برای شادی و محل ما در جنوب فلوریدا جایی برای پرورش جوانان خواهد بود».

 

تبلیغات برای این اتفاق خیلی زود شروع شد. دوستان بکام از جمله جی‌-زی، خواننده سرشناس رپ و شوهر بیانسه، نیمار، ستاره برزیلی پاری‌سن ژرمن، لیونل مسی، ستاره بارسلونا، ویل اسمیت، بازیگر و خواننده سرشناس امریکایی، سرنا ویلیامز، اسطوره تنیس زنان و بسیاری دیگر به بکام تبریک گفتند و پست‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی ده‌ها میلیون بار دیده شد.

 

 

تبریک لیونل مسی به بکام

بکام از سال ۲۰۰۷ که از رئال مادرید راهی لس‌آنجلس گلکسی شد با MLS آشنایی پیدا کرد. او در سال ۲۰۱۳ در فکر شهری برای ورود به بازار فوتبال امریکا بود و میامی را انتخاب کرد. از همان زمان او سعی داشت مکانی مناسب در مرکز شهر میامی بود که در آن استادیوم بسازد.

 

او در نهایت ۲۸ میلیون دلار برای کسب جواز ساخت استادیوم در نقطه‌ای در فاصله ۳ کیلومتری مرکز شهر میامی پرداخت کرد و کار ساخت و ساز به زودی آغاز می‌شود.

 

گفته می‌شود این استادیوم گنجایش ۲۵ هزار نفر را خواهد داشت و هزینه ساخت آن را بکام و همه شرکایش که شامل سیمون فولر، مارسلو کلور، تیم لیوک، ژرژ و ژوزه ماس و ماسایوشی سان بر عهده خواهند گرفت.

 

با حضور میامی در MLS، این لیگ که الان ۲۵ تیم دارد ۲۶ تیمه خواهد شد.

 

لیگ MLS برخلاف سیستم سایر لیگ‌های جهان دسته اول و دوم ندارد و هیچ تیمی از آن حذف نشده و به آن صعود نمی‌کند.

 

نحوه ورود به لیگ پس از داشتن زیرساخت‌های لازم خریدن حق بازی در آن از اتحادیه MLS خواهد بود.

 



BAZAR VARZESH