تلگرام بازار ورزش

The security and guide robot "Reborg-X" produced by Japan's security company Alsok is demonstrated at a departure floor of Tokyo's Haneda Airprit on December 12, 2017. Japan Airport Terminal which manages Haneda Airport unveiled robots as part of the company's Haneda Airport robot experiment project to assist workers at the airport. / AFP / Kazuhiro NOGI

المپیک ۲۰۲۰ با مشارکت ربات‌ها

از فرودگاه گرفته تا راهنمایی گردشگران در شهر، توکیو قصد دارد از ربات در برگزاری المپیک ۲۰۲۰ استفاده کند.

 

بازار ورزش: توکیو از فردای همان روزی که به‌عنوان میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ انتخاب شد، تلاش‌های خود را برای برگزاری باشکوه و به یادماندنی این رقابت‌ها آغاز کرده تا المپیک توکیو از هر نظر در تاریخ ورزش جهان یگانه باشد.

 

به گزارش روزنامه ایران ورزشی ژاپنی‌ها برای میزبانی هر چه باشکوه‌تر و تاریخی المپیک قصد دارند تا از تکنولوژی‌های نوین استفاده کنند. استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و فناوری تشخیص چهره از جمله برنامه‌های چشم بادامی‌ها برای المپیک است تا توکیو ۲۰۲۰ مدرن ترین المپیک تمام دوران‌ها باشد.

 

برنامه‌های ژاپنی‌ها البته تنها به این دو تکنولوژی ختم نشده. آنها قصد دارند تا از ربات نیز برای میزبانی این رقابت‌ها بهره بگیرند. مسوولان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو قصد دارند از ربات‌ها برای کمک به گردشگران استفاده کنند.

کمیته ساماندهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در حال آماده‌سازی طرح پیشنهادی به منظور استفاده از تکنولوژی ربات‌ها در المپیک و پارالمپیک است.

 

برگزارکنندگان این دوره در تلاش هستند تا بتوانند پای تکنولوژی‌های پیشرفته را برای مدیریت این بازی‌ها باز کرده و نظر گردشگران را در این خصوص جلب کنند. یک منبع آگاه در این کمیته در این باره گفت: «همزیستی و همکاری با انسان و میهمان‌نوازی، مهم‌ترین عامل در استفاده از ربات‌ها است.» طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است ربات‌ها در بخش وسیعی از محل‌های برگزاری المپیک توکیو مورد استفاده قرار بگیرند و هدف از این کار نیز تبدیل المپیک ۲۰۲۰ به «نوآورانه‌ترین المپیک در تاریخ» است.

 

 



BAZAR VARZESH