تلگرام بازار ورزش

سرمایه‌گذاری آژاکس در آکادمی گوانگژو

باشگاه آژاکس آمستردام اعلام کرد یک قرارداد پنج ساله برای همکاری با باشگاه گوانگژو چین که در چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشته، منعقد کرده است.

 

بازار ورزش: طی این قرارداد همکاری، بخش فنی مربوط به آکادمی آژاکس به باشگاه گوانگژو کمک خواهد کرد تا تیم‌های پایه خود را در زمینه کشف استعداد و پرورش آنها توسعه دهد و در این راه هرگونه حمایت مورد نیاز را از باشگاه چینی خواهد کرد.

 

بر اساس اعلام رسمی باشگاه آژاکس، این باشگاه که سابقه ۳۳ قهرمانی در لیگ هلند را دارد، در پنج سال آینده میلیونها یورو در آکادمی فوتبال باشگاه گوانگژو سرمایه‌گذاری خواهد کرد و این همکاری با توافق دو طرف می‌تواند برای یک دوره پنج ساله دیگر هم تمدید شود.

 

رهبری تیم مربیگری باشگاه آژاکس در چین به عهده “اد انگلکر” خواهد بود که توسط چند دستیار همراهی می‌شود.

 

ادوین ون‌درسار دروازه بان افسانه‌ای هلند و مدیر اجرایی باشگاه آژاکس در این رابطه گفت: “این قرارداد همکاری برای آژاکس بسیار مفید است. ما در سال‌های اخیر در بازار شرق آسیا تا حدودی فعال بوده‌ایم و می‌خواهیم آن را توسعه دهیم. جوانان همیشه دارایی‌های اصلی باشگاه ما بوده‌اند و خیلی خوشحالیم که می‌توانیم دانش‌مان را با یک شریک بین‌المللی مثل باشگاه گوانگژو تقسیم کنیم.”

 

ون‌درسار در ادامه تاکید کرد که پیشرفت برای باشگاهی مثل آژاکس در بازار اروپا در شرایط فعلی بسیار سخت است و به همین دلیل این باشگاه به دنبال فرصت‌های جدید می‌گردد.

 

نیکی ونگ قائم مقام باشگاه گوانگژو نیز ضمن ابراز خوشحالی از امضای این قرارداد گفت: “باشگاه آژاکس تاریخ و افتخارات ارزشمندی دارد و بهترین آکادمی فوتبال در جهان را داراست. ما یک باشگاه جوان و نوپا هستیم ولی معتقدیم که می‌توانیم یک فلسفه مشترک با آژاکس در زمینه نحوه بازی و نگرش درباره توسعه بخش جوانان باشگاه داشته باشیم. ما واقعا به نتایج این همکاری خوش‌بین هستیم.”



BAZAR VARZESH