تلگرام بازار ورزش

امروز؛ آخرین مهلت AFC

پرسپولیس و استقلال طی بیانیه‌‌هایی طوری از قطعیت دریافت مجوز باشگاهی AFC و حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده حرف می‌زنند که فقط باید از تک تک طلبکاران‌شان مهلت گرفته باشند. آیا واقعا همه طلبکاران دو باشگاه به آن‌ها وقت داده‌اند؟

 

بازار ورزش: خبرگزاری ایرنا دیروز با اشاره به بیانیه‌های باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، از قول این دو باشگاه احتمال حذف از لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۱۸ را رد کرد.

 

امروز، ۲۰ آبان آخرین‌ مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای روشن‌ شدن وضعیت تراز تجاری این‌دو باشگاه بود و پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای مبنی بر پرداخت ۲۰ میلیارد‌ تومان از بدهی‌هایش نوشت که همه اقدامات لازم برای صدور مجوز باشگاهی AFC را انجام داده است.

 

باشگاه استقلال هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات لازم برای صدور مجوز حرفه‌ای را انجام داده و بدون مشکل در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت.

 

اعلام این خبر با این میزان از اطمینان خاطر از روزی شروع شد که وزارت ورزش اعلام کرد با پرداخت بدهی‌های دو باشگاه و روشن کردن تکلیف مسائل مالی آن‌ها مانع از حذف‌شان از لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.

 

این درحالی است که وصول بدهی‌های دو باشگاه کار راحتی به نظر نمی‌رسد.

 

خبرگزاری فارس با انتشار صحبت‌های سلطانی‌فر، وزیر ورزش درباره کاذب بودن برخی بدهی‌های دو باشگاه از قول او نوشت: وقتی شما هر سال گزارش مالی ارائه نمی‌دهید، به پایتان به صورت خودکار مالیات نوشته می‌شود. اما اگر پرسپولیس و استقلال همیشه گزارش مالی می‌دادند مشخص می‌شد که در خیلی سال‌ها سودی نکرده‌اند و مشمول مالیات نمی‌شده‌اند.

 

باید دید دولت غیر از بحث مالیات، با سایر طلبکاران دو باشگاه چه کرده است که این دو باشگاه در بیانیه‌هایشان از حضور قطعی در لیگ قهرمانان آسیا حرف می‌زنند.

 

علی دایی، امیر قلعه‌نویی و صمد مرفاوی تنها ۳ طلبکار از بین ده‌ها طلبکار این دو تیم هستند که کسی نمی‌داند مهلت بیشتری به باشگاه داده‌اند یا نه.

 

اگر نداده باشند باید دید دو تیم با چه مدرکی می‌توانند وضعیت مالی شفاف و مشخص در اختیار بازرسان AFC قرار دهند که مجوز باشگاهی را دریافت کنند.



BAZAR VARZESH