تلگرام بازار ورزش

دولت بدهی پرسپولیس و استقلال را‌ می‌دهد

سخنگوی دولت می‌گوید بدهی‌های پرسپولیس و استقلال را می‌دهد تا این دو تیم لیگ قهرمانان آسیا را از دست ندهند. به این ترتیب دولت ۸ میلیارد بدهی دو باشگاه را تا قبل از ۲ هفته آینده پرداخت خواهد کرد.

 

بازار ورزش: محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ایران گفته است که دولت پرداخت بدهی‌های میلیاردی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تقبل می‌کند:نخواهیم گذاشت که مشکلی برای این دو باشگاه در آسیا ایجاد شود.

 

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تهران و همین طور تراکتورسازی تبریز به دلیل پرداخت نکردن بخشی از بدهی‌های خود با خطر حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا روبرو هستند.

میزان بدهی‌های پرسپولیس سه میلیارد تومان و بدهی‌های باشگاه استقلال حدود پنج میلیارد تومان برآورد شده است.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بود شهریور ماه رأی نهایی خود را درباره تیم‌های ایرانی صادر کند، اما فدراسیون فوتبال ایران در مذاکره با مسئولان کنفدراسیون این مهلت را دوماه تمدید کرد.

 

فرصت تمدید شده دوشنبه ۸ آبان به پایان رسید اما گزارش‌ها حاکی است این مهلت دوباره هشت روز دیگر تمدید شده است.

 

دولت ایران در حالی وارد ماجرا شده که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس می‌گویند توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند.

 

به گفته مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ ایران، بدهی‌های عمده باشگاه‌ها به موضوع حق پخش برمی‌گردد “که اصلی‌ترین مشکل این باشگاه‌ها در آسیاست”.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، تعداد بدهکاران خصوصی پرسپولیس و استقلال به ترتیب ۵۰ و ۷۰ نفر اعلام شده است و “روند کسب تفاهم این دو باشگاه با شاکیان به کندی پیش می‌رود”.

 

باشگاه استقلال روز یکشنبه ۷ آبان اعلام کرد که این باشگاه “در راستای پرداخت مطالبات مربیان و بازیکنان خود، در نظر دارد از طریق مذاکره با کلیه کسانی که به نحوی تاکنون موفق به اخذ مطالبات خود نشده اند، توافق و تسویه حساب نماید.”

آندرانیک تیموریان و کاوه رضایی از جمله طلبکاران باشگاه استقلال هستند که به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده‌اند.
پرونده جریمه مهدی طارمی در انتقال به باشگاه ریزه اسپور ترکیه هم از جمله پرونده‌های جنجالی پرسپولیس است.

 



BAZAR VARZESH