تلگرام بازار ورزش

تقلای پرسپولیس و استقلال برای نجات از محرومیت AFC

درفاصله یک روز مانده به آخرین مهلت ارسال گزارش‌های مورد نیاز برای کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس و استقلال به صرافت افتاده‌اند تا از طلبکاران‌شان مهلت بگیرند

 

بازار ورزش: باشگاه پرسپولیس سخت در تلاش است تا مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کند.

 

به گزارش وب سایت نود و به نقل از تسنیم، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا فقط فردا (دوشنبه) را مهلت دارند تا مدارک لازم جهت اخذ مجوز حرفه‌ای را به AFC ارسال کرده و بتوانند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. در این بین فرق باشگاه پرسپولیس با ۳ باشگاه دیگر این است که پرونده شکایتی در فیفا ندارد و طلبکاران داخلی‌اش نیز نامه‌ای به AFC ارسال نکرده‌اند، البته این ادعایی است که مدیر روابط عمومی این باشگاه مطرح می‌کند.

 

پندار خمارلو در مورد آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای از AFC گفت: مدیریت باشگاه از مدت‌ها پیش پیگیر این مسئله بوده و این طور نیست که در روز‌های آخر به این فکر بیفتیم. در چند روز اخیر طاهری و مسئولان حقوقی باشگاه در حال تکمیل کردن مدارک برای ارسال به AFC بوده‌اند و بعد از اینکه کارها انجام شد، مدیریت باشگاه به طور کامل در مورد اقدامات انجام شده توضیحات لازم را ارائه خواهد داد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تضمین می‌دهد باشگاه پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته نشود؟ عنوان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین دهد که AFC به ما مجوز حرفه‌ای را خواهد داد. پرداخت بدهی‌ها یک طرف قضیه است و مسائل دیگر برای اخذ مدرک حرفه‌ای هم وجود دارد که AFC با هیچ باشگاهی در این زمینه شوخی ندارد. هما‌نطور که باشگاه بزرگی و سرمایه‌داری چون العین نتوانست این مجوز را بگیرد. متاسفانه‌های باشگاه پرسپولیس یکسری بدهی‌های از ۱۰ سال گذشته دارد که در مورد آنها قبلا اقدامات لازم صورت نگرفته است. به هر صورت حساب مالی باشگاه پرسپولیس تایید شده است.

 

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا طلبکاران این باشگاه به AFC نامه زده‌اند یا نه گفت: نه خوشبختانه ما نه هیچ پرونده‌ای در فیفا داریم و نه طلبکاری به AFC نامه زده است. غیر از پرونده گولچ که هم او از ما شکایت کرده و هم ما از وی شاکی هستیم که مطمئنا به نتیجه رسیدن این پرونده زمان‌بر خواهد بود، مورد دیگری وجود ندارد. شاکیان زیادی در فیفا داشتیم که در مورد آنها اقدامات لازم انجام شد و رضایت‌شان را گرفتیم.

 

بیانیه استقلال

 

ایران ورزشی نیز گزارش داده باشگاه استقلال که مثل دیگر باشگاه‌های ایرانی به طول یک تاریخ جواب طلبکاران را نمی‌داد، امروز که فقط ۲۴ ساعت تا ارائه گزارش‌های فدراسیون فوتبال به ای‌اف‌سی فرصت باقی مانده، اطلاعیه صادر کرده و همه طلبکارانش را به باشگاه دعوت کرده است. متن اطلاعیه باشگاه استقلال را بخوانید:

 

«باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران، در راستای پرداخت مطالبات مربیان و بازیکنان خود، در نظر دارد از طریق مذاکره با کلیه کسانی که به نحوی از انحاء تاکنون موفق به اخذ مطالبات خود نشده اند، توافق و تسویه حساب نماید.

به همین منظور کمیته ای در باشگاه استقلال تشکیل گردیده که به وضعیت مربیان و بازیکنان رسیدگی نماید.

 

لذا از کلیه مربیان و بازیکنانی که از باشگاه استقلال طلب دارند، دعوت می شود تا با ارائه اسناد و مدارک جهت تعیین وقت به دفتر باشگاه مراجعه نمایند.»



BAZAR VARZESH