تلگرام بازار ورزش

ARCHIV - Fußball Bundesliga, 32. Spieltag, Werder Bremen - TSG 1899 Hoffenheim am 04.05.2013 im Weser Stadion in Bremen. Das Weserstadion kurz vor Spielbeginn. (zu dpa-Meldung: «Finales Stadion-Casting: DFB bestimmt mögliche EM-Spielorte» vom 14.09.2017) Foto: Carmen Jaspersen/dpa +++(c) dpa - Bildfunk+++ | Verwendung weltweit

انتقاد هواداران برمن از برنامه‌‌ ایران باشگاه

بعد از سفر الکساندر نوری به ایران باشگاه وردر برمن به فکر حضور در بازار ایران افتاد و در این رابطه شروع به تحقیق کرد. هواداران وردر از این برنامه به شدت انتقاد کرده‌اند.

 

بازار ورزش: الکساندر نوری سرمربی ایرانی‌تبار وردر برمن در تابستان سفری پربازخورد به ایران داشت. او که پدرش ایرانی است به برنامه زنده تلویزیونی دعوت شد و مورد توجه زیادی قرار گرفت. به دنبال آن باشگاه وردر برمن کنجکاو شد و شروع به بررسی کرد که آیا حضور در بازار ایران برای این باشگاه ارزش دارد یا نه. کلاوس فیلبری مدیر عامل وردر به روزنامه «وزر کوریر» چاپ برمن گفته بود: «ایران برای ما جالب است. ما درباره این بازار در محل تحقیق خواهیم کرد.»

 

باشگاه وردر برمن پس از آن انجام این تحقیق را به یک کارشناس سفارش داد و به نوشته نشریه اشپیگل نتیجه آن این شد که «با وجود ریسک‌های موجود ایران برای وردر یک فرصت بزرگ می‌تواند باشد.»

 

باشگاه وردر مدت‌هاست که تلاش می‌کند بازارهای جدیدی را فتح کند. آخرین‌شان ایالات متحده آمریکا است که وردر در آنجا جوش سارجنت مهاجم ۱۷ ساله را به خدمت گرفتند. به گزارش بازار ورزش، اشپیگل با اشاره به موفقیت ایران در جام جهانی نوجوانان و پیروزی چهار بر صفر این تیم مقابل آلمان در این رقابت‌ها، نوشته ایران هم استعدادهای زیادی دارد. بنابراین نه تنها از لحاظ بازاریابی بلکه از لحاظ ورزشی هم حضور در ایران می‌تواند برای وردر پرمنفعت باشد.

 

اما این برنامه‌های باشگاه وردر برمن با انتقاد شدید برخی از هواداران مواجه شد. در یک طومار اینترنتی که در مخالفت این برنامه باشگاه راه افتاده تا کنون بیش از ۴۲۰ نفر آن را امضا کرده‌اند. اعضای گروه هواداری اولترای «کایلرا» هم مخالف برنامه‌های ایران باشگاه وردر برمن هستند.

 

در یک نامه از سوی این طرفداران به مدیریت باشگاه وردر که در اختیار نشریه اشپیگل قرار گرفته، آمده است: «در حالی که از الکساندر نوری در ایران خیلی صمیمانه استقبال شد، این شامل حال نیمی از هواداران وردر نخواهد. چون زنان در ایران نمی‌توانند به استادیوم بروند.» در این نامه به مسائل حقوق بشر هم اشاره شده است. در این نامه همچنین نوشته که طرفداران از اظهارات مدیر عامل وردر برمن فیلبری که «یک سیلی توی صورت» بود، «حیرت‌زده» شده‌اند.

 

باشگاه وردر برمن در پاسخ به اشپیگل اعلام کرد: «در حال حاضر برنامه معینی برای سفر به ایران وجود ندارد. تنها یک کارشناس خارج از باشگاه در حال بررسی مزایا و معایب این حضور و تشخیص شرایط و چارچوب یک سفر برای ایران است.» علاوه بر آن به گفته باشگاه در این رابطه با هواداران نیز در ارتباط نزدیکی است. اما تا کنون نه بحث یک بازی مطرح بوده، نه یک همکاری و نه هیچ چیز دیگری: «باشگاه وردر برمن تنها تکالیف‌اش را انجام داده و این موضوع را به طور دقیق بررسی کرده است.»



BAZAR VARZESH