تلگرام بازار ورزش

برنامه چلسی برای دو برابر کردن درآمدش

چلسی قصد دارد درآمدش را طی ۱۰ سال آینده دو برابر کند. اما چه راهی برای رسیدن به این هدف دارد؟

بازار ورزش: قهرمان لیگ برتر انگلیس در حال حاضر چهارمین تیم پردرآمد انگلیس است‌ اما‌ قصد دارد به جمع پردرآمدترین باشگاه‌های اروپایی بپیوندد.

 

راهی که چلسی‌ می‌خواهد برود این است که اسپانسرشیپ استادیوم و پیراهنش را به یک کمپانی بفروشد. چیزی شبیه قرارداد آرسنال با هواپیمایی امارات که هم نام استادیوم این تیم است و هم روی پیراهن‌شان.

 

در حال حاضر چلسی هشتمین تیم پردرآمد اروپاست. کریس تاونسند، مدیر تجاری چلسی در گفت و گو با فایننشال تایمز از این برنامه خبر داد و گفت که امیدوار است تعداد اسپانسرهای باشگاه را هم از ۱۲ عدد به بین ۳۰ تا ۳۵ عدد برساند:”منچستریونایتد، منچسترسیتی و سایر باشگاه‌ها بین ۵۰ تا ۷۰ اسپانسر دارند. برنامه ما این است که روی برندهای برتر تمرکز کنیم و تعداد محدودی پکیج اسپانسرشیپ با مزایای بیشتر بسازیم.”

 

درآمد چلسی در فصل اخیر نزدیک به ۲۰۰ میلیون پوند کمتر از منچستریونایتدی بود که ۵۱۵.۳ میلیون پوند درآمد داشت.

 

سیتی و آرسنال نیز در انگلیس از چلسی درآمد بیشتری داشتند.

 

وقتی آرسنال ورزشگاه خاطره‌انگیز هایبری را ترک کرد قراردادی با هواپیمایی امارات بست که به موجب آن هم حق نام ورزشگاه جدیدش را فروخت و هم فضای تبلیغاتی روی پیراهنش را.

 

این همان مسیری است که چلسی با ساخت استادیوم جدیدش قصد دارد برود.

 

آبی‌ها در حال حاضر اولین سال قرارداد ۱۵ ساله‌شان با نایک را که ۹۰۰ میلیون پوند ارزش دارد طی می‌کنند و سالی ۵۰ میلیون پوند هم از یوکوهاما تایرز ژاپن به خاطر تبلیغ روی پیراهن‌شان می‌گیرند.



BAZAR VARZESH