تلگرام بازار ورزش

جام جهانی نوجوانان فرصتی برای برندهای هندی

مسابقات جام جهانی نوجوانان در هند شروع شده و تمام مردم این کشور پرجمعیت برای اولین بار با تیم ملی کشورشان میزبان یک تورنمنت جهانی فوتبال هستند. شرکت‌های بزرگ هندی هم به عنوان اسپانسرهای این رویداد بزرگ برای شروع مسابقات لحظه‌شماری می‌کردند.

 

بازار ورزش: این تورنمنت که در شش شهر هند برگزار می‌شود، دیروز با انجام چهار بازی شروع شد. تیم میزبان در اولین مسابقه‌اش سه بر صفر از ایالات متحده آمریکا شکست خورد.

 

همیشه در چنین تورنمنت‌های بزرگی، تعدادی از حامیان مالی از بین شرکت‌های فعال در کشور میزبان انتخاب می‌شوند تا در استفاده از این فرصت تاریخی سهیم باشند و از طرفی، تبلیغات برای مردم جذاب باشد و درآمدزایی افزایش پیدا کند.

 

این دسته از شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری همیشه نقش تعیین‌کننده‌ای در اهدای میزبانی به یک کشور هستند چون با اعتباری که دارند، می‌توانند اعتماد فیفا یا هر نهاد بین‌المللی دیگر را جلب کنند که مسابقات با کیفیت بالا و کمترین مشکل برگزار خواهد شد. در طرف مقابل این میزبانی‌ها باعث می‌شود آنها در سطح جهانی بهتر دیده شوند و نه تنها در مناسبات تجاری با شرکت‌های معتبر جایگاه خوبی پیدا کنند بلکه مشتریان هم اعتماد بیشتری به آنها بکنند.

 

در این دوره شرکت‌هایی مثل بانک بارودا، هیرو موتو و شرکت ذغال سنگ هند از جمله شرکت‌هایی هستند که می خواهند نام خود را از طریق ورزش در سطح جامعه  هند و جهان مطرح کنند. جیمی یارزا مدیر بخش مسابقات فیفا معتقد است که این مسابقات فرصت خوبی است تا برندهای معروف هند، جای خود را در میان جوانان باز کنند.

 

 

راکش بهاتیا مدیر بازاریابی بانک بارودا در این باره به سایت «درام» گفته است: «ما اعتقاد داریم که قرارداد همکاری‌مان با فیفا برای مسابقات زیر ۱۷ سال، ما را مستقیم به جامعه جوانان هند متصل می‌کند. به عنوان بخشی از برنامه راهبردی ما برای افزایش تعداد مشتریان‌ و کیفیت خدمات بانک، ما قصد داریم که سطح آگاهی مردم به ویژه جوانان درباره خدمات و کارهای بانک را بالا ببریم و فکر می‌کنیم این مسابقات، فرصت خوبی برای این کار است.»

 

مدیر بانک بارودا در ادامه می‌گوید: «برای موفقیت در این راه، مشارکت با فیفا یک فرصت خوب است تا این گروه از جامعه را جذب کرده و از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی‌مان، خدمات متعدد بانک را به آنها معرفی کنیم. ما همچنین تلاش می‌کنیم به جوانان کشورمان آموزش دهیم که چطور از نظر مالی مسولیت پذیر باشند و مسائل مالی‌شان را مدیریت کنند.»

 

ارتباط با بازار هدف

 

از زمانی که سوپر لیگ فوتبال هند راه اندازی شده، محبوبیت فوتبال در این کشور به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده است. بعضی تیم‌ها مثل بمبئی سیتی ارتباط با هوادارانشان را از طریق شبکه‌های اجتماعی و راههای دیگر توسعه داده‌اند همانطور که بانک بارودا تلاش می‌کند با مشتریان و بازار هدفش ارتباط برقرار کند: «ما از این فرصت استفاده کردیم تا به جامعه جوان هند دسترسی پیدا کنیم. ما برنامه‌های مختلفی را با مشارکت فیفا اجرا کرده‌ایم که قطعا برای جذب جوانان به ما کمک می‌کند. ما همچنین محصولات مختلفی را با نام و لوگوی جام جهانی نوجوانان معرفی کرده‌ایم که معتقدیم به توسعه محدوده مشتریان‌مان از جمله جوانان کمک خواهد کرد. ما قصد داریم در این مدت توانایی‌های آنلاین‌مان را هم با رائه خدمات جدید به گروه سنی جدید برجسته کنیم تا همه با این توانایی‌ها آشنا شوند.»

 

جام رسمی مسابقات طبق روال هر دوره با اجرای مراسمی رسمی در هند رونمایی شد که بانک باندورا به عنوان یکی از شرکای تجاری مهم این مسابقات، در اجرای این برنامه تبلیغی-ترویجی حضور پررنگی داشت. این بانک رویدادها و مسابقات دیگری را هم در این مدت برای هواداران ترتیب داده و جوایزی از قبیل بلیت مسابقات به آنها اهدا کرده که این موضوع تاثیر زیادی در دیده شدن آنها و جذب مخاطبین داشته است. هر چه هست فوتبال بعد از کریکت، دومین ورزش پرطرفدار هند محسوب می‌شود و علیرغم اینکه مردم بیشتر لیگ فوتبال انگلیس را دنبال می‌کنند اما برگزاری رویداد مهمی مثل جام جهانی نوجوانان نیز برای آنها اهمیت زیادی دارد.

 

راکش بهاتیا در این باره می‌گوید: «همیشه یک چنین رویداد مهمی در خانه ما برگزار نمی‌شود پس ما باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم. وقتی حامیان مالی و شرکای تجاری جلو بیایند و با ورزش همکاری کنند، می‌توان انتظار داشت که استعدادهای جدید را پیدا کرد و پرورش داد. وجه سرگرم کننده رویداد هم خیلی مهم است چون توجه مردم را جلب می‌کند و مورد استقبال قرار می‌گیرد. به عقیده من برای تمام برندها چه آنهایی که جدید هستند و چه آنهایی که قدیمی‌اند، این بهترین فرصت است که با نسل جدید در سطح ملی و بین‌المللی ارتباط برقرار کنند.»

 



BAZAR VARZESH