تلگرام بازار ورزش

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-07-06 19:23:03Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

شکایت ریزه اسپور؛ مکافات جدید پرسپولیس

در پی شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه، فیفا باشگاه پرسپولیس را به محرومیتی سنگین از نقل و انتقالات و مهدی طارمی را به جریمه مالی محکوم کرد.

به دنبال جدایی جدایی غیر قانونی مهدی طارمی، مهاجم پرسپولیس از باشگاه ترکیه‌ای ۷۸۹.۵۰۰ یورو جریمه شده و چهار ماه از همراهی تیمش محروم است. پرسپولیس از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالات زمستانی و تابستانی محروم شده و تا زمستان ۲۰۱۸ امکان جذب بازیکنان جدید را نخواهد داشت.

 

این در حالی است که پرسپولیس در حساس‌ترین دوران باشگاهی خود به سر می‌برد و امروز برای بازی با الهلال عربستان در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، عازم دبی خواهد شد. با تمایل پرسپولیس، درخواست طارمی، ایفای نقش وکیل، مدیربرنامه و همچنین حسین هدایتی به عنوان تامین‌کننده مبلغ قرارداد، طارمی از ترکیه به ایران بازگشت و حالا با این بحران بی‌سابقه مواجه شده است.

 

ریزه اسپور در اسفند ۱۳۹۵ اعلام کرده بود که از طارمی شکایت خواهد کرد اما باشگاه پرسپولیس، این هشدار و سپس شکایت باشگاه ترکیه‌ای را جدی نگرفت.

 

رسانه‌های ورزشی بارها بابت تبعات قانون‌شکنی طارمی هشدار داده بودند. پرسپولیس ماه‌ها فرصت داشت تا به صورت مسالمت‌آمیز با طرف ترکیه‌ای به توافق برسد.

 

جالب است که سایت ورزش سه پیشتر از قول علی اکبر طاهری، مدیرعامل پرسپولیس نوشته بود اگر محرومیتی در پی باشد، تنها متوجه طارمی خواهد بود.

 

فیفا نسبت به قراردادها و تعهدات متقابل بازیکنان با باشگاه‌ها اهمیت بسیاری قائل است. طارمی به دلیل عدم احترام به مفاد قرارداد و ترک باشگاه بدون اطلاع قبلی و بدون دریافت صلح نامه، جریمه شده است.

 

باشگاه پرسپولیس برای رفع یا کاهش محرومیت، امکان تجدیدنظرخواهی در دادگاه عالی ورزش را دارد اما در صورت تایید مجدد حکم، باید هزینه سنگین دادرسی را متقبل شود.

 

شکایت ریزه اسپور در حالی به نتیجه رسیده است که پرسپولیس درگیر پرونده مانوئل ژوزه سرمربی سابق خود بود و هواداران نگران عواقب شکایت مربی پرتغالی بودند.

 

این اتفاق در حالی دارد می‌افتد که پرسپولیس ضمن احتمال محرومیت از لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۱۸ به خاطر بدهی‌های مالی، با اتمام قرارداد بازیکنانش مواجه است و اگر تابستان فصل آینده اجازه حضور در نقل و انتقالات را نداشته باشد، بسیاری از ستاره‌های تیمش نمی‌توانند قرارداد خود را تمدید کنند.

 

در چنین حالتی پرسپولیس تنها می‌تواند از بازیکنانی که قراردادشان به قوت خود باقی است و همچنین بازیکنان تیم‌های پایه‌اش بهره ببرد.



BAZAR VARZESH