تلگرام بازار ورزش

همکاری آرسنال با استارتاپ‌ها در آزمایشگاه نوآوری

بازار ورزش: باشگاه فوتبال آرسنال قصد دارد با شرکت‌های استارتاپ مدل‌های جدیدی برای کسب‌وکار توسعه دهد. بدین منظور این باشگاه لندنی یک آزمایشگاه جدید نوآوری تاسیس کرد.

 

در این آزمایشگاه قرار است به همراه استارتاپ‌ها روی توسعه مدل‌های جدید کسب‌وکار و راه حل‌های جدید برای بهبود تجربه هوادار و همین طور بهبود قراردادهای اسپانسرینگ کار شود.

 

این پروژه یک برنامه ۱۰ هفته‌ای است که استارت‌آپ‌ها در حال حاضر می‌توانند برای شرکت در آن درخواست بدهند. راه حل‌ها و راهکارهای پیشنهادی این استارتاپ‌ها  با همکاری تنگاتنگ مدیران باشگاه بر اساس نیازهای باشگاه سازگار و بهینه می‌شوند.

 

آرسنال با راه‌اندازی چنین پروژه‌ای جزو اولین باشگاه‌های فوتبال است که وارد این حوزه می‌شود و از روند تازه‌ای دنبال می‌کند که پیش از این و با جدیت بیشتری در ورزش حرفه‌ای آمریکا آغاز شده است. در آمریکا، به عنوان نمونه باشگاه بیس‌بال لوس آنجلس داجرز چندی پیش یک شتاب‌دهنده استارتاپ راه انداخت و در حال حاضر در چارچوب با شرکت‌های استارتاپ مشغول همکاری است.

 

یک شتاب‌دهنده استارتاپ (Startup accelerator) از ابتدای کار یک استارتاپ تا مراحل پیشرفته‌تر آن را تحت پوشش خود درمی‌آورد. شتاب‌دهنده‌ها به این شرکت‌های نوپا با خدمات مربیگری (Mentoring) آموزش‌های لازم و خدماتی در مسیر ارزش‌آفرینی سریعتر و برای کسب موفقیت بهتر را خواهند داد و در مقابل معمولا درصدی از مالکیت آن را در اختیار می‌گیرند.



BAZAR VARZESH