تلگرام بازار ورزش

تلاش یوفا برای برقراری سقف قرارداد

 

بازار ورزش: در دورانی که مبالغ نقل و انتقالات و دستمزدها در فوتبال نجومی شده، الکساندر سفرین رییس یوفا بحث سقف دستمزدها را دوباره مطرح کرد

 

سفرین در گفت‌وگو با چندین رسانه اعلام کرده که اعمال قانون سقف قراردادها غیرممکن نیست و او قصد دارد در فرصت مناسب این بحث را با کمیسیون مربوطه اتحادیه اروپا مطرح کند. او گفت: «ما به زودی یک تلاش تازه خواهیم کرد. فقط هم بحث سقف دستمزدها مطرح نیست. بلکه موضوع محدود کردن تعداد اعضای تیم و یا ممنوع کردن برخی از قراردادهای انتقال قرضی هم هست.»

 

سفرین در ادامه توضیح داد: «یک باشگاه هست که ۲۲ بازیکن قرض داده است. برخی دیگر هم فقط به این هدف بازیکن می‌خرند که حریفان‌شان را تضعیف کنند. در ایتالیا یک باشگاه وجود دارد که ۱۰۳ بازیکن را تحت قرارداد دارد. در این جور موارد ما بدون اتحادیه اروپا هم می‌توانیم دخالت کنیم.»

 

رییس اتحادیه فوتبال اروپا درباره نقل و انتقالات نجومی ۲۲۲ میلیون یورویی نیمار از بارسلونا به پاری سن ژرمن و عثمان دمبله از دورتموند به بارسلونا به ازای ۱۰۵ میلیون یورو، به تخلف احتمالی از مقررات بازی جوانمردانه مالی اشاره کرد: «من امیدوارم که باشگاه‌ها یاد گرفته باشند. اگر نه، به‌شان یاد خواهیم داد. منظورم فقط پی‌اس‌جی نیست، همه را می‌گویم. ما شرایط را زیر نظر داریم. پنجره نقل و انتقالات هنوز بسته نشده است. باور کنید. ما داریم روی آن کار می‌کنیم.»

 

رییس اسلوونیایی یوفا این اتهام را که فقط باشگاه‌های کوچک جریمه می‌شوند، قبول ندارد. او ادعا می‌کند این مقررات با جریمه‌های نقدی و محرومیت از حضور در مسابقات شامل همه می‌شود. با این حال او خاطرنشان ساخت: «ما بوروکراسی‌ای نیستیم که بخواهد باشگاه‌ها را بکشد. ما باید با آنها حرف بزنیم، راهنمایی‌شان کنیم که چه کار باید انجام داد. اگر گوش ندادند، واکنش نشان می‌دهیم.»

 

 



BAZAR VARZESH