تلگرام بازار ورزش

LYON, FRANCE - JUNE 09: A general view of Stade de Lyon ahead of the UEFA Euro 2016 tournament on June 9, 2016 in Lyon, France. (Photo by Simon Hofmann - UEFA/UEFA via Getty Images)

رشد ۵٫۷ درصدی صنعت اسپانسرشیپ در اروپا

اتحادیه اسپانسرشیب اروپا گزارش مالی این صنعت را منتشر کرد. بر اساس آن درآمد اسپانسرشیپ در اروپا در سال ۲۰۱۶ با ۵٫۷ درصد افزایش به ۲۷٫۱۵ میلیارد یورو رسیده است.

 

بازار ورزش: اتحادیه اسپانسرشیب اروپا (ESA) ارگان عضویتی که وظیفه‌اش بالا بردن استانداردها در حرفه اسپانسرشیپ است، گزارش مالی مربوط به این صنف را برای سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. به گفته این سازمان، درآمد صنعت اسپانسرشیپ با ۵٫۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۵ به ۲۷٫۱۵ میلیارد یورو رسیده است.

 

برگزاری یورو ۲۰۱۶ در فرانسه سهم زیادی در افزایش این آمار دارد. بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو هم باعث رشد درآمد اسپانسرشیپ در اروپا شد، چون درآمدهای حاصل از فروش حقوق اسپانسرینگ المپیک به حساب کمیته بین‌المللی المپیک در سوییس واریز می‌شود.

 

بنا بر گزارش ای‌اس‌ای اکثر فدراسیون‌ها در اروپا و در جهان تعداد اسپانسرهای خود و همچنین ارزش قرارداد آنها را توانسته‎‌‌اند افزایش دهند. اسپانسرشیپ در داخل کشورها نیز در سال ۲۰۱۶ به طور متوسط یک تا دو درصد افزایش پیدا کرده است.

سوفی موریس مدیر اتحادیه اسپانسرشیپ اروپا گفت: «بسیار امیدوارکننده است که صنعت اسپانسرشیپ در اروپا این قدر رشد کرده و از لحاظ بزرگی صنعت به اوج خود در هفت سال گذشته رسیده است.»



BAZAR VARZESH