تلگرام بازار ورزش

لیگ برتر هشت تیمی می‌شود؟

بازار ورزش: بدهی‌های سرسام‌آور و وضعیت نابسامان مالی باشگاه‌های لیگ برتر و اولتیماتوم کنفدراسیون فوتبال آسیا ظاهرا باعث شده فدراسیون فوتبال به فکر برنامه تازه‌ای برای لیگ برتر بیفتد. بعد از اینکه با وجود درخواست تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران برای تمدید یک ساله مهلت تصفیه بدهی‌های باشگاه‌ها، ای‌اف‌سی تنها با دو ماه فرصت بیشتر موافقت کرد، حالا گویا گزینه کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتر روی میز رییس فدراسیون فوتبال قرار دارد. 

 

سایت خبر آنلاین گزارش داده که فدراسیون فوتبال تصمیم جدی خود را در برخورد با باشگاه‌ها گرفته و هیئت رئیسه تصویب کرده از لیگ برتر نوزدهم (دو دوره بعد) باشگاه‌هایی که استانداردهای لازم را کسب نکنند، از لیگ کنار گذاشته می‌شوند.

 

به نوشته این سایت مهدی تاج در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون تأکید کرده در صورتی که باشگاه‌ها موفق به کسب استانداردهای لازم نشوند، امکان برگزاری مسابقات لیگ برتر با حضور ۸ تیم هم وجود دارد.

 

تاج در حاشیه مجمع هيات فوتبال استان آذربايجان شرقی نیز گفت: «ما مهلت دو ماهه گرفته‌ایم و چاره‌ای هم نیست. اين بدهی‌ها را هم به خاطر قوانين آسيايی و هم به دليل مسائل شرعی بايد پرداخت کنیم.عقیده بنده این است که باید فوتبال را اقتصادی کنیم. از سال بعد فقط باشگاه‌ها اندازه بودجه‌شان می‌توانند خريد كنند كه اين قدر بدهي برای فوتبال نماند. این در قانون مجوز حرفه‌ای وجود دارد. به همین دلیل از سال آینده فقط حرفه‌ای‌ها می‌توانند در لیگ باشند.»

 

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: «خیلی از دوستان می‌پرسند با این شرایط تیم‌های لیگ برتری کاهش پیدا می‌کنند. باید در جواب بگویم که چه اشکالی دارد؟ با ١٠ تيم ليگ  را شروع می‌كنيم. ليگ برتر به اين معنی نيست كه همه كشور تيم داشته باشند. ما ليگ استان‌ها و قهرمانی كشورها را احيا می‌كنيم ولی فوتبال حرفه‌ای برای تيم‌هايی بايد باشد  كه توانش را دارند.»

 



BAZAR VARZESH