تلگرام بازار ورزش

FC Barcelona's Lionel Messi, left, and Neymar attend a press conference in Tokyo Thursday, July 13, 2017. They are in the city to introduce Japanese online retailer Rakuten as the main global sponsor of the soccer club. (AP Photo/Eugene Hoshiko)

درآمد بی‌سابقه بارسا در فصل گذشته

 

باشگاه بارسلونا در فصل گذشته درآمدی بی‌سابقه داشت. هیچ باشگاه فوتبالی تا کنون در یک فصل تا این حد درآمد نداشته است. کاتالان‌ها ولی اهداف بزرگ‌تری دارند.

 

بازار ورزش: از لحاظ ورزشی فصل گذشته برای تیم بارسلونا چندان موفق نبود، اما از لحاظ مالی این باشگاه به یک رکورد حدید رسید. این یاشگاه پارسال درآمد بی‌سابقه ۷۰۸ میلیون یورو به دست آورد. این بیشترین درآمد یک باشگاه فوتبال است. پیش از این منچستر یونایتد در فصل ۱۶-۲۰۱۵ رکورددار بود.

 

بعد از کسر مالیات سودی بالغ بر ۱۸ میلیون یورو برای باشگاه باقی ماند. وضعیت بدهی‌های بارسلونا نیز با ۲۴٫۵ میلیون یورو کاهش به ۲۴۷ میلیون یورو رسید.

 

دستمزد تیم پرمهره بارسلونا با ستارگانی چون لیونل مسی، نیمار و لوییس سوارز ۶۶ درصد کل هزینه‌های باشگاه را نشکیل می‌دهند.

 

بارسلونا فصل پیش فقط جام حذفی اسپانیا را برد و در لالیگا و لیگ قهرمانان ناکام ماند.

 

این باشگاه اعلام کرده که برنامه دارد تا سال ۲۰۲۱ درآمد سالیانه خود را به یک میلیارد یورو برساند. قرارداد بارسلونا با اسپانسر جدیدش «راکوتن» که جای هواپیمایی قطر را گرفته، برای این باشگاه سالی حدود ۶۰ میلیون یورو درآمد خواهد داشت. ارزش سالیانه قرارداد جدید بارسا با کمپانی نایکی، تامین‌کننده لباس‌اش نیز ۱۶۸ میلیون یورو خواهد بود که رکورد ۱۱۱ میلیون یوروی منچستر یونایتد با آدیداس را می‌زند.

 

بارسلونا در رده‌بندی باارزش‌ترین باشگاه‌های ورزشی که نشریه اقتصادی «فوربس» هر سال منتشر می‌کند، در رده چهارم است. فقط تیم فوتبال آمریکایی دالاس کاوبویز و تیم بیسبال نیویورک یانکیز و همین طور باشگاه فوتبال منچستر یونایتد در این رده‌بندی از بارسا باارزش‌ترند.



BAZAR VARZESH