تلگرام بازار ورزش

۲٫۵ میلیون دلار روی مچ دست بازیکنان ویمبلدون

امشب در حالی ویمبلدون به پایان می‌رسد که فارغ از مسائل فنی و سایر حواشی، بد نیست نگاهی شود به ساعت‌هایی که با قیمت‌های بالا از سوی اسپانسرها روی مچ دست بازیکنان بسته می‌شوند.

 

بازار ورزش: بیش از ۲٫۵ میلیون دلار ساعت روی دست بهترین بازیکنان تنیس مسابقات ویمبلدون دیده شده است.

 

نشریه فوربس به نگاهی به مچ دست یک سری بازیکنان خاص از ویمبلدون، قیمت این ساعت‌ها که همه با توجه به قراردادهای اسپانسرشیپ بازیکنان در اختیار آن‌ها قرار گرفته را بررسی کرده است.

 

ریچارد میل، ساعت لوکس و گران معروفی که رافائل نادال سفیر برند آن است بیش از همه جلب توجه می‌کند. این برند میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری کرده تا دقیق‌ترین و سبک‌ترین ساعت را با بالاترین تکنولوژی طراحی کرده که خواص گوناگونی از جمله مقاومت برابر هر شوکی را دارد.

 

ریچارد میل در ویمبلدون امسال ۲ سفیر داشت که نادال و آلکساندر زورف آلمانی بودند. زورف ساعت RM 27-01 را به دست کرد که درست در حین بازی‌ها آنقدر فروش رفت که تمام نمایندگی‌های ریچارد میل در سراسر دنیا سفارس مجدد گذاشته‌اند. قیمت این ساعت – وقتی هنوز تمام نشده بود – ۷۴۰ هزار دلار قیمت داشت.

 

 

رافائل نادال هم که زودتر از زورف حذف شده بود ساعتی ۷۲۴ هزار دلاری مدل RM 27-03 به دست داشت. این ساعت نارنجی است و اصلا بند نارنجی دارد اما بند ساعت او سفید بود تا خلاف قوانین ویمبلدون نباشد.

 

 

بقیه بازیکنان هم با این که از حامیانی در صنعت فشن ساعت دارند اما نه در داخل زمین بلکه حین تمرین موظف بودند ساعت‌هایشان را دست کنند تا دیده شود. مثلا راجر فدرر، نواک جوکوویچ، استان واورینکا و چند نفر دیگر.

 

راجر فدرر، ستاره ۳۵ ساله سوییسی سفیر رولکس است و ساعت‌های رولکس مختلفی حین تمرینات دستش می‌کند؛ رولکس GMT Master، Oyster Perpetual Datejust و… . این ساعت‌ها بین ۱۲ تا ۲۵ هزار دلار قیمت دارند.

 

نواک جوکوویچ هم که به خاطر مصدومیت در ست دوم یک‌چهارم نهایی کنار کشید از سوی سیکو حمایت می‌شود. ساعت او مدل Astron Novak Djokovic است که از تولید محدود دارد و به نام خدش از مدل SSE143 تولید شده و ۱۹۰۰ دلار قیمت دارد.

 

استان واورینکا هم ساعت‌های اودمار پیگه را به دست چپش می‌بندد که مدل Royal Oak Offshore آن ۲۸ هزار دلار است.

 

برنا چوریچ و سیمونا هالپ هم هر دو ساعت اوبلو دارند. ساعت چوریچ، ستاره جوان کرواسی و عضو کمپین #NextGen اتحادیه تنیس‌بازان حرفه‌ای ساعت Hublot Big Bang Ferrari  که ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار ارزش دارد به دست می‌کند و سیمونا هالپ هم ساعت ۴۰ هزار دلاری Classic Fusion Titanium Full Pave diamond Hublot سر تمرینات و در کنفرانس‌های مطبوعاتی به دست داشت.



BAZAR VARZESH