تلگرام بازار ورزش

برنامه بارسا برای درآمد سالانه یک میلیارد یورو

بازار ورزش: بارسا در پروژه تجهیز نوکمپ می‌خواهد فضای VIP ورزشگاه را افزایش دهد تا درآمدش در روز مسابقات افزایش قابل توجهی داشته باشد.
مدیریت بارسلونا درباره این پروژه توضیحی نداده، ولی ویلیام مانارلی، ایده‌پرداز پروژه «اسپای بارسا» جزئیاتی از آن را بازگو کرده است.
به گزارش سایت اکوفوت، بارسا علاوه بر نوسازی امکانات ورزشگاه مصمم است فضای VIP ورزشگاه را بیشتر کند. در حال حاضر تنها دو درصد ورزشگاه امکان پذیرایی لوکس را دارد و بارسا می‌خواهد آن را به شش درصد برساند، یعنی امکانات برای ۶۵۰۰ نفر.
در صورت نهایی شدن پروژه، باشگاه می‌تواند ظرفیت پذیرایی ویژه‌اش را سه برابر کند. با این حال نسبت صندلی‌های ویژه نسبت به ظرفیت ورزشگاه هنوز از ورزشگاه‌های مدرن اروپا و آمریکای شمالی کمتر است.

 


باشگاه علاوه بر بالا بردن فضای VIP می‌خواهد امکانات رستورانی ورزشگاه را هم بیشتر کند تا تماشاگران در روز بازی لحظات بهتری را تجربه کنند و از طرف دیگر درآمد روز مسابقه‌اش را افزایش دهد.
بر اساس برآوردها، ورزشگاه نوکمپ پس از تجهیز می‌تواند افزایش درآمد ۴۰ میلیون یورو در سال برای باشگاه داشته باشد. این رقم به اندازه کافی قابل توجه است و باشگاه را متقاعد کرده ۶۰۰ میلیون یورویی که برای تجهیز ورزشگاه لازم است را هرچه زودتر سرمایه‌‌گذاری کند.
درآمد کلی باشگاه در فصول گذشته بیش از ۶۰۰ میلیون یورو بوده است.با اجرای پروژه «اسپای بارسا»، باشگاه مصمم است تا سال ۲۰۲۰ بتواند به درآمد یک میلیارد یورو برسد. هدفی جاه‌طلبانه که به نظر می‌رسد برای باشگاه قابل دسترس باشد.



BAZAR VARZESH