تلگرام بازار ورزش

فلورانس به فروش می‌رسد

بازار ورزش: دیگو دلا واله صاحب باشگاه آث فلورانس قصد دارد این باشگاه را بفروشد. او به دلیل اختلاف هواداران این تیم این تصمیم را گرفته است.

 

دلا واله در یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که «با توجه به نارضایتی هواداران» حاضر است راه را برای خریداران بالقوه‌ای که می‌توانند باشگاه را طبق انتظارات هواداران اداره کنند، هموار کند: «حالا فرصت مناسبی است برای همه کسانی که عاشق این پیراهن بنفش‌اند و فکر می‌کنند که باشگاه را جور دیگری و با موفقیت بیشتری می‌توان اداره کرد.»

 

این تولیدکننده کفش و صاحب کمپانی مد «تود’س» از سال ۲۰۰۲ مالک این باشگاه پرقدمت است که تا کنون دو بار قهرمان ایتالیا شده است. در آن زمان، این باشگاه که «فیورنتینا» نام داشت، به دلیل اینکه ۵۰ میلیون یورو بدهی داشت و نمی‌توانست بدهی بازیکنان را پرداخت کند، مجبور شد اعلام ورشکستگی کند. به دنبال آن دلا واله ساختار باشگاه را زیر و رو کرد و تیم با نام آث فلورانس مجبور شد از دسته چهارم از اول شروع کند.

 

در سال ۲۰۰۴ فلورانس موفق شد دوباره به سری آ راه پیدا کند. از آن زمان تا کنون آنها توانسته‌اند هشت بار به رقابت‌های اروپایی صعود کنند. سال ۲۰۰۸ آنها حتی به لیگ قهرمانان هم راه یافتند. در فصل گذشته این تیم در رده هشتم سری آ قرار گرفت و از صعود به لیگ اروپا بازماند.

 

با وجود این هواداران معترض‌اند که دلا واله به اندازه کافی در تیم سرمایه‌گذاری نمی‌کند و به خاطر همین تیم هم درجا می‌زند. این اولین بار نیست که مالک باشگاه با هواداران اختلاف پیدا می‌کند. سال ۲۰۰۹ هم دلا واله به همین دلیل از سمت خود به عنوان رییس باشگاه استعفا داد.

 

 

 



BAZAR VARZESH