تلگرام بازار ورزش

David Han Li (L), Yonghong Li (C) and Marco Fassone show a AC Milan jersey during a news conference in Milan, Italy, April 14, 2017. REUTERS/Alessandro Garofalo

چین بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار فوتبال جهان

 

بازار ورزش: آمارها نشان می‌دهد که چین با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون یورویی به بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در ورزش فوتبال در جهان تبدیل شده است.

 
 

چینی‌ها سهام بسیاری از باشگاه‌های بزرگ و مطرح فوتبال دنیا از جمله در کشورهای انگلیس، ایتالیا، فرانسه و حتی باشگاهی در جمهوری چک را خریده‌اند و اکنون بالاتر از آمریکا در صدر سرمایه‌گذاران در فوتبال جهان قرار گرفته‌اند.

 

به گزارش ایرنا از پکن، تارنمای «یی سی» چین در گزارشی نوشته سرمایه‌گذاری چین در صنعت فوتبال و برای خرید باشگاه‌های بزرگ دنیا بیش از مجموع سرمایه‌گذاری ۴۰ کشور است. این تحقیقات آماری پس از آن اعلام می‌شود که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین اعلام کرد، کشورش باید بازیگری بزرگ در فوتبال دنیا باشد. یونگ هونگ لی، مالک جدید باشگاه آث میلان ایتالیا یکی از چند سرمایه‌گذار چینی در فوتبال اروپا است که چند سال است به زمین بازی میلیاردها تبدیل شده است.
چین به دنبال ایجاد ۲۰ هزار مدرسه فوتبال و ساخت ۶۰ هزار زمین برای این رشته ورزشی تا سال ۲۰۲۰  است و می‌کوشد تا سال ۲۰۵۰ به قدرت برتر در این رشته در دنیا تبدیل شود‌.
آمارها نشان می‌دهد که چین برتر از کشورهایی نظیر آمریکا و سنگاپور قرار دارد که برای خرید سهام باشگاه‌های فوتبال به ترتیب ۳۱۳ و ۲۵۶ میلیون یورو هزینه کرده‌اند​.

 

چین در سال ۲۰۱۴ در فوتبال سرمایه‌گذاری نکرد اما در سال ۲۰۱۵، ۵۵۵ میلیون یورو و در سال گذشته میلادی نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری اختصاص داد.

 

باشگاه‌های این کشور هم به رغم محدودیت‌هایی که برای آنان از سوی فدراسیون فوتبال این کشور در نظر گرفته شده، برای خرید بازیکنان در فصل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نزدیک به ۴۱۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند.

 



BAZAR VARZESH