تلگرام بازار ورزش

رونمایی از پیراهن جدید بارسلونا با اسپانسر جدید

 

بازار ورزش: روز گذشته باشگاه فوتبال بارسلونا از پیراهن خود برای فصل آینده رقابت‌های لالیگا رونمایی کرد. علاوه بر طرح متقاوت پیراهن آبی و اناری‌ها، نام اسپانسر جدیدی هم روی پیراهن این تیم به چشم می‌خورد. اسپانسر جدید بارسا کیست؟

 

راکوتن یک شرکت آنلاین ژاپنی است که در نوامبر سال گذشته بزرگ‌ترین قرارداد اسپانسرینگ پیراهن تاریخ فوتبال را با باشگاه بارسلونا بست. این قرارداد که از فصل ۱۸-۲۰۱۷ شروع می‌شود و چهار ساله است، سالی ۵۸ میلیون دلار برای بارسا درآمد خواهد داشت.  در صورت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا این مبلغ افزایش هم خواهد یافت. قرارداد پنج ساله هواپیمایی قطر با بارسلونا در این فصل به پایان رسید.

 

راکوتن بزرگ‎‌ترین شرکت تجارت الکترونیک ژاپن با بیش از ۱۳ هزار کارمند و درآمد سالانه‌ای بالغ بر شش میلیارد دلار است. این شرکت در ژاپن مالک باشگاه فوتبال ویسل کوبه و باشگاه بیسبال توهوکو راکوتن گلدن ایگلز نیست هست و همین حالا هم کمپانی بسیار شناخته‌شده‌ای در ژاپن است. به همین دلیل کارشناسان اقتصادی قرارداد اسپانسرینگ با بارسا را در راستای برنامه‌های این شرکت برای توسعه بازارهای خارجی تحلیل می‌کنند.

 

شرکت‌های آسیایی سابقه طولانی‌ای برای افزایش شناخت برند خوداز طریق قراردادهای اسپانسرشیپ در فوتبال اروپا دارند. بهترین نمونه آن قرارداد طولانی‌مدت کمپانی ژاپنی شارپ با باشگاه منچستر یونایتد در دهه هشتاد بود.

 

باشگاه بارسلونا پیش از این، قرارداد جدید ۱۰ ساله‌ای را نیز با کمپانی نایکی بسته که درآمد بی‌سابقه سالیانه ۱۷۰ میلیون دلاری برای باشگاه خواهد داشت. با این دو قرارداد بارسا می‌تواند جای رئال مادرید رقیب دیرینه‌اش را به عنوان پردرآمدترین باشگاه فوتبال جهان بگیرد. این باشگاه کاتالونیایی تا قبل از سال ۲۰۰۶ هرگز هیچ قرارداد اسپانسرشیپی را برای پیراهن خود نمی‌بست.



BAZAR VARZESH