تلگرام بازار ورزش

پولدارترین‌های فوتبال در این فصل چه کسانی هستند؟

بازار ورزش: مجله «فرانس فوتبال» که به خاطر اهدای توپ طلا به بهترین بازیکنان جهان شهرت دارد، همه ساله پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان را تحت عنوان «پولدارهای سال» هم معرفی می‌کند و در فصل ۱۷ – ۲۰۱۶، کریستیانو رونالدو، بهترین بازیکن جهان به عنوان پولدارترین بازیکن فصل معرفی شد.

 

پولدارترین بازیکنان هر فصل بر اساس میزان دستمزد، پاداش و اسپانسرشیپ مشخص می‌شوند. رونالدو که به خاطر محبوبیت جهانی‌اش در بازار تبلیغات بسیار فعال است و همچنین دستمزد بسیار بالایی از رئال مادرید می‌گیرد، در فصل ۱۷ – ۲۰۱۶ با درآمد ۸۷/۵ میلیون یورو (بیش از ۹۳ میلیون دلار) دقیقا ۱۱ میلیون دلار بیش از لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا درآمد دارد. بعد از این ۲ نفر، نیمار، دیگر ستاره بارسلوناست که در این فصل ۵۵/۵ میلیون یورو درآمد داشته است.

 

نفر چهارم این لیست هم کسی نیست جز گرت بیل، دومین بازیکن گران تاریخ فوتبال (پس از پل پوگبا) که مجموع درآمدش از باشگاه رئال مادرید و قراردادهای تجاری شخصی‌اش به ۴۱ میلیون یورو در فصل جاری رسید. ازکوئل لاوتزی، ستاره سابق پاری‌سن‌ژرمن هم نفر پنجم این لیست که به لطف رفتن به سوپرلیگ چین و دریافت دستمزدی خیره‌کننده ۲۸ میلیون یورو در این فصل به جیب می‌زند.

 

مورینیو بالاتر از گواردیولا

 

وقتی پپ گواردیولا بایرن مونیخ را به قصد منچسترسیتی ترک می‌کرد، گرانترین مربی لیگ برتر انگلیس لقب گرفت. اما مجموع درآمد او در فصل جاری از نصف ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد است. مورینیو که از سوی آدیداس حمایت می‌شود و فعالیت‌های تجاری قابل توجهی با کمپانی لوازم اصلاح براون و بازی مربیگری فوتبال دیجیتال «تاپ ۱۱» دارد در این فصل ۲۸ میلیون یورو درآمد خواهد داشت. این در حالی است که مورینیو تنها بابت قهرمان کردن یونایتد در لیگ برتر در اولین فصل حضورش قرار است پاداش بگیرد. اتفاقی که با قدرتنمایی چلسی و فاصله شیاطین سرخ با صدر جدول نخواهد افتاد.

 

نفر دوم اما از چین است. مارچلو لیپی، قهرمان جهان در سال ۲۰۰۶ که به عنوان سرمربی تیم ملی چین هم در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ به تهران آمد امسال ۲۳/۵ میلیون یورو از فدراسیون فوتبال این کشور می‌گیرد. این در حالی است که لوران بلان، سرمربی سابق پاری‌سن‌ژرمن که برکنار شده ۲۰ میلیون یورو بابت فصل ۱۷ – ۲۰۱۶ از سران قطری پاریس گرفته است. به گزارش فرانس فوتبال، کارلو آنچلوتی، پس از یک سال استراحت بعد از ترک رئال مادرید، تابستان گذشته قراردادی با بایرن مونیخ بست که به موجب آن ۱۵/۸ میلیون یورو تا پایان این فصل به دست می‌آورد.

 

نفر پنجم لیست فرانس فوتبال هم پپ گواردیولاست که ۱۴/۵ میلیون یورو این فصل درآمد دارد. رفتن پپ از مونیخ به منچستر باعث شد او بسیاری از قراردادهای شخصی‌اش را لغو کند برای همین بیشترین بخش این رقم دستمزد مستقیمش از منچسترسیتی است.



دیدگاهی وجود ندارد. شما می‌توانید از طریق فرم ذیل، اولین دیدگاه این نوشته را درج کنید. 👇

نظر خود را بنویسید

شما باید برای ارسال دیدگاه به این نوشته در سایت یا بلاگ وردپرس ثبت نام کرده باشید

BAZAR VARZESH