تلگرام بازار ورزش

قرارداد با پوما؛ در مسیر پروژه جاه‌طلبانه مارسی

آرمن ساروخانیان

 

باشگاه المپیک مارسی به همکاری بیش از ۴۰ ساله‌اش با آدیداس پایان داد و قرار است از ابتدای فصل ۱۹-۲۰۱۸ شرکت پوما البسه تیم را تامین کند. قرارداد با این شرکت آلمانی پنج ساله است و به گفته ژان آنری ارو، مدیر عامل مارسی «بزرگترین قرارداد تجاری باشگاه» محسوب می‌شود.

فرانک مک‌کورت آمریکایی ۱۷ اکتبر سال گذشته این باشگاه پرطرفدار را خرید و پروژه جدیدی را کلید زده که قرار است مارسی را دوباره به قطبی در فوتبال فرانسه و اروپا تبدیل کند. ارو تاکید کرد که قرارداد با پوما بخشی از این پروژه جاه‌طلبانه است: «این قرارداد شاهد خوبی از اعتماد ما به پروژه «مارسی قهرمان» است. این بزرگترین قرارداد تجاری تاریخ باشگاه محسوب می‌شود.»

به گفته روزنامه اکیپ پوما بر اساس این قرارداد متعهد شده سالانه حدود ۱۵ میلیون یورو به باشگاه فرانسوی پرداخت کند و در این قرارداد پاداش‌هایی هم در نظر گرفته شده است. ارو اضافه کرد: «این قرارداد درآمد سالانه قابل توجهی را برای ما تضمین می‌کند که برای رسیدن به اهداف ورزشی ما حیاتی است.»

مارسی بعد از انتقال مالکیتش در بازار نقل و انتقالات هم فعال بوده و مهمترین حرکت مدیران باشگاه بازگرداندن دیمیتری پایه، ملی‌پوش فرانسوی از وستهم بود. همچنین رودی گارسیا به عنوان سرمربی جدید مارسی انتخاب شده و هدف باشگاه این است که در فصل ۱۹-۲۰۱۸، همزمان با شروع همکاری‌اش با پوما در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد.

کارشناسان بازاریابی به خبرگزاری فرانسه گفتند که بعد از انتقال مالکیت باشگاه به مک‌درموت «منطقی» بود که مارسی به دنبال «درآمدزایی» از پروژه جدیدش باشد. دربیانیه باشگاه درباره این قرارداد جدید آمده: «مارسی در کنار آرسنال و بوروسیا دورتموند به یکی از سه باشگاه برتر طرف قرارداد پوما تبدیل می‌شود. مارسی و پوما به این همکاری جدید افتخار می‌کنند و اهداف بزرگی را در این پروژه توسعه مشترک جستجو می‌کنند.»

بیورن گولدن، مدیر عامل پوما هم درباره همکاری جدید این شرکت گفت: «مالکان جدید باشگاه بلندپروازند و برنامه‌های بزرگی برای آینده دارند. ما متقاعد شدیم که این یک انتخاب خوب برای پوما است.»

برند پوما در سال ۱۹۴۸ توسط رودولف داسلر، برادر آدولف داسلر، موسس شرکت آدیداس تاسیس شد. قبل از اعلام رسمی این خبر، شرکت پوما پوسترهایی با مضمون رقابت مارسی و پاری‌سن‌ژرمن و همچنین ستارگانی که با این شرکت قرارداد دارند در سطح شهر مارسی نصب کرده بود. ظاهرا پوما طراحی پیراهن مارسی برای دو فصل بعد را شروع کرده است.

شرکت آدیداس از سال ۱۹۷۴ تامین‌کننده البسه مارسی بود، به جز دوره کوتاهی بین ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ که دو شرکت ریبوک و میزونو با باشگاه همکاری کردند. آدیداس بابت قرارداد فعلی سالانه ۱۰ میلیون یورو به مارسی پرداخت می‌کند و برای قرارداد جدید پیشنهاد پرداخت سالانه ۱۴ میلیون یورو را داشته که باشگاه ترجیح داده سراغ شرکت رقیب برود. مهمترین دلیل باشگاه برای همکاری با پوما این است که این شرکت قول داده در برنامه‌های تبلیغاتی بین‌المللی مارسی را در ردیف آرسنال و دورتموند قرار دهد. همچنین قرارداد پیشنهادی پوما پنج ساله بوده، در حالی که آدیداس قراردادی چهار ساله پیشنهاد داده بود.

 

 

 



دیدگاهی وجود ندارد. شما می‌توانید از طریق فرم ذیل، اولین دیدگاه این نوشته را درج کنید. 👇

نظر خود را بنویسید

شما باید برای ارسال دیدگاه به این نوشته در سایت یا بلاگ وردپرس ثبت نام کرده باشید

BAZAR VARZESH