تلگرام بازار ورزش

دولت ایتالیا از تملک خصوصی استادیوم‌ها حمایت می‌کند

دولت ایتالیا قصد دارد قانون جدیدی را به زودی به تصویب برساند که باعث گسترش استادیوم‌های با مالکیت خصوصی شود.

اکثر تیم‌های حاضر در سری آ هنوز برای حق استفاده از استادیوم‌هایشان به شوار‌های شهر باید اجاره پرداخت کنند، و به خاطر اینکه باشگاه مالک استادیوم‌ها نیستند در آنها سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و استادیوم‌ها در ایتالیا بازسازی است. پیامد ادامه استفاده از این استادیوم‌های فرسوده که از جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا تا کنون باز‌سازی نشده‌اند، از دست دادن میزبانی جام ملت‌های اروپا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ بود. اما مهم‌تر از آن برای باشگاه‌ها کاهش تعداد تماشاگران در ورزشگاه‌هاست. هواداران فوتبال در ایتالیا ترجیح می‌دهند مسابقات را از تلویزیون ببینند تا به این استادیوم‌های قدیمی و نسبتاً ناراحت بروند.

 

به همین خاطر مدیران باشگاه‌ها زیاد نمی‌توانند روی درآمدهای روز مسابقه که لازمه‌اش برخورداری از استادیوم‌های مدرن است، حساب کنند. منبع درآمدی که به عنوان مثال در انگلستان و آلمان با بازسازی و نوسازی استادیوم‌ها درآمدهای سرشاری را از آن باشگاه‌ها کرده است. اما باشگاه‌های ایتالیایی به دلیل همین استادیوم‌های قدیمی نمی‌توانند در منابع درآمدی خود تنوع ایجاد کنند و وابستگی بیش از حدی به درآمد فروش حقوق تلویزیونی دارند.

 

اما حالا با اجرای قانون جدید قرار است موانع بوروکراتیک و قانونی از سر راه ساختن استادیوم‌های جدید برداشته شود. روکو کِریمی، از مقامات کابینه دولت ایتالیا به خبرگزاری فرانسه گفت: «من خیلی خوشحال‌ام که این قانون جدید درباره استادیوم‌ها در دولت به تصویب رسید. این یک قدم مهم بود. لایحه آن حالا به پارلمان می‌رود و من امیدوارم که زودتر در آنجا به تصویب برسد تا کشور صاحب یک چارچوبی بشود که به باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها اجازه بدهد استادیوم‌ها مدرن، امن و کارآمد داشته باشند.»

 

باشگاه یوونتوس اولین باشگاه در ایتالیا بود که سه سال پیش پروژه ساخت یک استادیوم جدید را آغاز و دو ماه پیش برای فصل جدید مسابقات سری آ آن را افتتاح کرد. استادیوم یوونتوس که اولین استادیوم خصوصی در ایتالیاست، ۴۱ هزار نفره است و با هزینه‌ای بالغ بر صد میلیون یورو ساخته شده است. باشگاه یوونتوس بخش عمده‌ای از هزینه‌های ساخت این استادیوم را با بستن قراردادی بلندمدت برای فروش حقوق نام‌گذاری استادیوم، تامین کرده است. حالا سایر باشگاه‌های ایتالیا نیز با کمک قانون جدید دولت می‌خواهند با الگوبرداری از یوونتوس، در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

 

 

 

 

 

 



دیدگاهی وجود ندارد. شما می‌توانید از طریق فرم ذیل، اولین دیدگاه این نوشته را درج کنید. 👇

نظر خود را بنویسید

شما باید برای ارسال دیدگاه به این نوشته در سایت یا بلاگ وردپرس ثبت نام کرده باشید

BAZAR VARZESH